Hong Kongin myymäläpäällikkö Jani Varjo iloitsee, että laajan valikoimansa ansiosta myymälässä asioi paljon erilaisia asiakkaita erilaisine tarpeineen.


Hong Kong on ollut osa Krossikeskusta jo 17 vuoden ajan. Viimeisimpänä lisäyksenä tavaratalo on ottanut myyntiin grilli- ja ulkokalustesarjan.


Yksi Krossikeskuksen pitkäaikaisimmista yrityksistä on vuonna 2002 ovensa avannut Hong Kong. Monipuolisen tavaratalon myymäläpäällikkö Jani Varjo uskoo, että heidän vahvuutensa on nimenomaan valikoiman laajuus.

– Olemme saaneet paljon kiitosta siitä, että saman katon alta saa sekä kotona päivittäin käytettäviä tuotteita ja toisaalta sesonkituotteita joulukuusista puutarhamultaan.

Erikoisosaamistakin Hong Kongista löytyy. Yritys on panostanut kouluttamalla erityisesti puutarha- ja kalastustuotteita myyvää henkilökuntaansa.

– Esimerkki tästä on yhteistyöyritysten kanssa räätälöity Vihermestari-koulutus puutarhaosaston työntekijöille, Varjo kertoo.

Omistaja vaihtui viime vuonna

Hong Kongin omistaja vaihtui viime vuoden toukokuussa, ja sen mukana moni tavarantoimittaja on mennyt uusiksi. Krossikeskuksen myymälässä se näkyy tänä keväänä esimerkiksi kaikkien aikojen laajimpana pihakaluste- ja grillivalikoimana.

– Hong Kong elää vahvasti sesonkien mukaan ja tätä toimintamallia vahvistetaan myös jatkossa, Varjo vakuuttaa.

Myymälä työllistää tällä hetkellä jatkuvasti 13 työntekijää, mutta sesonkiaikoina määrä nousee noin 20:een.

Myyntituotteet sesonkien mukaan

Alkuvuodesta myydyimmät tuotteet Hong Kongissa olivat hiekoitussepeli ja tuulilasinpesuneste. Kevään koittaessa myyntiartikkelit vaihtuvat toisiin.

– Kesäkukat ja puutarhamulta ovat perinteisesti kevään ja alkukesän suosikkeja. Säähän ei voi vaikuttaa, mutta pyrin varmistamaan, että jokaisen kauden tuotteet ovat esillä ja ostettavissa jo ennen kuin sesonki alkaa, Varjo lupaa.