Maskun Kalustetalon sesonki starttasi heti huhtikuussa. Tänä suvena myydään jälleen polyrottinkia, mutta myös ”pesiä” eli aurinkodivaaneja.
Jo 11 vuotta Krossissa asiakkaitaan palvelleessa Maskun Kalustetalossa odotetaan kovasti kesän mökkikauden alkua. Silloin Saaristotien varrella liikenne vilkastuu, ja kesämökkien terassikalusteet tekevät kauppansa.
Myymäläpäällikkö Marika Hämäläisen mukaan he ovat valmiita sesongin alkuun heti huhtikuun ensimmäisellä viikolla.
– Silloin viimeistään pitäisi olla kesäkalusteet esillä ja kesäpiha tehtynä. Toki se on sitten paljon säästä kiinni, milloin varsinainen myyntisesonki alkaa, Hämäläinen miettii.
Viime kesä oli yritykselle ennätysvuosi pitkän hellejakson myötä.
– Silloin lämmin jakso alkoi jo hyvissä ajoin toukokuussa, jolloin ihmiset riensivät hakemaan terasseille kalusteita. Se oli myynnillisesti järkyttävän hyvä vuosi, mutta toki myös sääolosuhteiden puolesta aivan poikkeuksellinen, Hämäläinen naurahtaa.
Polyrottinki pitää pintansa
Polyrottinki on myös ensi kesän sana ulkokalusteissa. Helppohoitoinen ja hyvin vaihtelevaa säätä kestävä materiaali on kasvattanut myyntimääräänsä vuosittain, eikä Hämäläinen näe tuon trendin muuttuvan vielä ainakaan 2010-luvun aikana.
– Polyrottingin jalansija kasvaa joka vuosi. Se sopii hyvin Suomeen helppohoitoisuutensa ja kestävyytensä ansiosta.
Kaiken kaikkiaan ulkokalusteita myydään suht tasaisesti, joskin uutuutena terasseille on viime vuosina kasvavissa määrin hankittu niin sanottuja ”pesiä” eli aurinkodivaaneja.
Kivijalkaliike edelleen tärkeä
Verkkokaupan merkitys on kasvanut Maskun Kalustetalon myynnissä jatkuvasti. Hämäläinen korostaa silti myös kivijalkaliikkeen merkitystä.
– Esimerkiksi sängyt ja sohvat ovat sellaisia huonekaluja, joita pystyy muovaamaan täysin ihmisten tarpeiden mukaan. Siksi on ensiarvoisen tärkeää, että huonekaluja testataan ennen ostopäätöksen tekemistä.